avatar Ten blog rowerowy prowadzi koszmar67 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 84547.26 kilometrów w tym 23.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.72 km/h i się wcale nie chwalę.

Statystyki zbiorcze na stronę
2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl Zalicz gminę

Wykres roczny blog rowerowy koszmar67.bikestats.pl

• Sprzęt Marin Lombard 2

Do Henia - sentymentalnie

Sobota, 20 lipca 2024 · dodano: 24.07.2024 | Komentarze 0

Od lat w planach i ciągle coś nie pasowało. A to "to" a to "śmo" a to pogoda do d*py.
Tym razem wszystko podpasowało idealnie - końcówka urlopu, super pogoda, no i co najważniejsze Henio w domu.
Może to śmieszne, może tragiczne ale ostatni raz byłem u Henia 39 lat temu (jako osiemnastolatek!). Kocham te okolice i jako dziecko często spędzałem tam wakacje. Te piachy, pachnące igliwiem i grzybami rozległe sosnowe lasy, Wisła w bliskim sąsiedztwie no i... Henio - 6 lat starszy kuzyn, którego zawsze bardzo lubiłem. Jego wielką pasją chyba od zawsze były motocykle. To prawdziwa pasja, która trwa do dziś.
   Ale po kolei. Najpierw trzeba było do Henia i jego żony Teresy dojechać, a to ponad 200 km. Nie jest to dystans, który można zlekceważyć, tym bardziej, że upalna pogoda potrafi wykończyć. Już na starcie założyłem sobie, że to będzie bardzo spokojna, turystyczna jazda. Tak jak lubię.

Myślice

Kamieniec

Biskupiec

Okolice Łąkorza

Trasa do Kisielic była mi bardzo dobrze znana z sześciu edycji Maratonu Elbląskiego ale dalsza część trasy to wielka nieznana, a to też bardzo lubię :-)
Były odcinki bardzo malownicze, jak np. Biskupiec - Brodnica, były też te bardziej nudne, jak Brodnica - Rypin.

Jezioro Zbiczno - Brodnicki Park Krajobrazowy

Brodnica

Okolice Janiszewa

Przed wyjazdem namierzyłem po drodze stary wiatrak typu paltrak w miejscowości Wildno przed Lipnem. Grzechem byłoby go nie odwiedzić zbaczając z trasy zaledwie kilka kilometrów. Wiatrak jest przepięknie położony pośród pól. To paltrak, który trafił w ręce prywatne i został przeniesiony z pobliskiego Janiszewa. Pełni teraz funkcję domku letniskowego.
Tu ---- pełna kolekcja "moich" wiatraków

Wildno

Paltrak w Wildnie

Stąd już bardzo blisko do Lipna a z Lipna już tylko 12 km do celu!!! Z Lipna do Henia wybrałem przepiękną, spokojną drogę (prawie bez samochodów) prowadzącą przez pachnące sosnowe lasy, odpuszczając sobie krajówkę przez Radomice.

Na szczycie "heniowej" piaszczystej góry

Na miejscu zostałem powitany i ugoszczony iście po królewsku! Z pełną obsługą i wygodami! (Włącznie z umyciem bidonów! Tu wielkie podziękowania dla Tereski)
Niestety na "pogaduchy" było bardzo mało czasu - następnego dnia, w niedzielę, musiałem wracać do domu, bo w poniedziałek do pracy!!! :-(

Widok z "heniowej" piaszczystej góry w stronę Włocławka

Studnię z czasów mojego dzieciństwa pochłonął las...