avatar Ten blog rowerowy prowadzi koszmar67 z miasteczka Elbląg. Mam przejechane 79640.42 kilometrów w tym 23.59 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.64 km/h i się wcale nie chwalę.

Statystyki zbiorcze na stronę
2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl Zalicz gminę

Wykres roczny blog rowerowy koszmar67.bikestats.pl

• Sprzęt Marin Lombard 2

Zamiast Rewy :-)

Sobota, 9 września 2023 · dodano: 11.09.2023 | Komentarze 0

Po falstarcie odechciało mi się jazdy do Rewy. Postanowiłem trochę zaimprowizować. Najpierw zerknąć na nowy asfalt w Stalewie, z nadzieją, że na odcinku Stalewo - Żuławka Sztumska też coś się z drogą robi... No, niestety nie :-( Na tym odcinku droga coraz gorsza. Teraz kierunek Sztum, przez Kalwę.
   W Sztumie, przy zamku na przyjeziornej ścieżce, kiedy przejeżdżam przez fragment bruku... pęka lewa podpórka od lemondki. Dziwne, bo w tym momencie nie byłem na niej oparty. Po prostu... zmęczenie materiału albo.... drugi sobotni pech!. Trudno, bez tego da się jechać. Pierwszy raz w życiu objechałem Jezioro Sztumskie dookoła :-) Teraz przez Stary Targ i Tropy Sztumskie w kierunku Dzierzgonia. Przed Dzierzgoniem skręt w prawo na miejscowość Kuksy i wizyta nad jeziorem o tej samej nazwie.

Z Dzierzgonia postanawiam wybrać remontowaną obecnie drogę na Kwietniewo. Za chwilę, przed miejscowością Sójki, okazuje się, że to był najgłupszy pomysł tego dnia! :-) Trafiam na siatkę w poprzek jezdni, znak zakazu ruchu i wielkie rozkopy (chyba budowa jakiegoś mostka) bez możliwości przejazdu (trzeci sobotni pech!). Zauważam jednak po prawej stronie, między lasem a polem uprawnym mocno wyjeżdżone przez samochody ślady. Myślę sobie: pomysłowy Polak zawsze znajdzie objazd! :-) Jadę. Na początku nawet komfortowo ale czuję, że coraz bardziej oddalam się od właściwej drogi, a im dalej, tym ślady coraz słabsze a pole coraz mniej przejezdne. Po kilkuset metrach spaceru z rowerem zerkam na mapę. Do miejscowości Lipiec mam ok 500 m po jakimś okrutnym rżysku. W końcu docieram do drogi. W Protowie nie ryzykuje jednak dalszej jazdy drogą 527 na Kwietniewo. Wybieram szutrowo piaszczysty odcinek do Świętego Gaju, gdzie tankuję do pełna bidony opróżnione w polu :-)

Stąd już gładko i przyjemnie przez Stare Dolno, Dzierzgonkę, Krzewsk i Raczki Elbląskie do domu. Rewę odwiedzę w innym terminie. A w niedzielę - leniuchowanie. A kto mi zabroni?! :-)